photo 6_zpsa826434e.png  photo 7_zpsb7103014.png  photo 8_zpsc02011dd.png  photo SZABLONY_zpsb9bb3db3.png  photo 9_zps7ae64d76.png  photo 10_zpsc0d1cdc3.png

niedziela, 22 marca 2015

Kuchenne triki przy pieczeniu ciast


Uwielbiam spędzać czas w kuchni! Pieczenie ciast to moje hobby :) Najbardziej lubię piec..... hm co ja lubię najbardziej? Chyba wszystko. Jeszcze niedawno myślałam, że nie umiem ciasta drożdżowego, teraz wychodzi mi takie, że znika w kilka chwil ;) Biszkopty też lubię piec, serniki, owocowe z bitą śmietaną. Na Święta czeka mnie wyzwanie - chcę upiec seromak, czy jak go inaczej zwą sernik z makiem (chodzi za mną już od dłuższego czasu, a ciągle piekę inne ciasta). Jeśli macie sprawdzony, dobry przepis podeślijcie.
Mam dużo książek z przepisami, inspiracje czerpię też z blogów kulinarnych, posiadam też swój własny przepiśnik.

Ile razy piekę dane ciasto stosuję pewne zasady, dzięki czemu wszystko wychodzi jak należy :) Spisałam tyle ile mi się przypomniało. Może dla niektórych z Was są one oczywistą oczywistością, może nie:) A Wy macie jeszcze jakieś dodatkowe rady?

Oto kilka z nich:
1. Jaja do przygotowania biszkoptu muszą być zawsze w temperaturze pokojowej - warto je wyjąć z lodówki dzień przed lub wcześnie rano.
2. Po upieczeniu biszkoptu na tort, wyjmuję ciasto z piekarnika i rzucam pionowo z góry równo na podłogę (z wys. ok. 1 m jeszcze w tortownicy!)
3. Do przygotowania kruchego ciasta zawsze dodaję zimną margarynę lub masło.
4. Po wyłożeniu ciasta kruchego na blachę nakłuwam ciasto widelcem.
5. Sekretem udanego ciasta drożdżowego jest..... jego długie wyrabianie (wiem wiem boli ręka ;)
6. Ciasto drożdżowe nie może być zbyt długo pieczone - wtedy będzie suche, dlatego sprawdzam patyczkiem i gdy jest suchy od razu wyjmuję :)
7. Jeżeli piekę ciasto na karpatkę lub ptysie nie otwieram piekarnika w trakcie pieczenia.
8. Mam swój sprawdzony piekarnik, ale zdarza się, że piekę poza domem, dlatego jeżeli w trakcie pieczenia widzę, że wierzch ciasta za szybko się rumieni (mimo dobrych ustawień piekarnika) przykrywam go folią aluminiową (dotyczy zwłaszcza serników)
9. Muffiny - za bardzo nie przepadam ale piekę. Główna zasada - nie miksujemy! Najpierw mieszamy suche składniki, w oddzielnej misce mokre, następnie łączymy i mieszamy widelcem. Nie miksujemy :)
10. Mąka do przygotowania wszystkich ciast powinna być przesiana - gdy się spieszę pomijam przesiewanie - a to niedobrze, bo przesiana mąka powoduje, że ciasto jest pulchne i smaczne.
11. Do ubijania białek zawsze dodaję szczyptę soli.
12. Rodzynki dodawane do ciasta zawsze parzę gorącą wodą, osuszam i oprószam mąką - wtedy nie opadają na spód ciasta.
13. Oprószam również owoce dodawane do ciasta, chociaż niektórzy obtaczają w bułce tartej.
14. Jabłka, aby nie ściemniały spryskuję sokiem z cytryny.
15. Do przecinania biszkoptu na tort używam zwykłej nitki, choć podobno lepsza jest nić dentystyczna. Na początku nacinam biszkopt nożem, potem wkładam nitkę i biszkopt przecięty równiutko w 2 minuty ;)
16. Nie używam kiwi w połączeniu z galaretką - wtedy na bank galaretka nie stężeje.



2 komentarze:

  1. Witaj, sporo tych trików znasz. Ja jestem poczatkującą kucharą :). Tak bym chciała by wychodziły mi ciasta, na razie zbyt dobrze nie jest :) Pozdrawiam i miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń